Recuperar nou anys


Entre un 40% i un 60% dels ingressos de la premsa provenen de la publicitat. Un informe elaborat per Deloitte, destaca que la venda bruta de publicitat en premsa arribarà als 833 milions d'euros el 2009, un 25% menys que el 2008 i un 43% que fa dos anys. Per trobar unes vendes brutes de publicitat en premsa inferiors a les de 2009 cal retrocedir fins a 2000. El president de l'Associació d'Editors de Diaris Espanyols (AEDE), Antonio Fernández-Galiano creu que la recuperació del mercat publicitari no arribarà fins el 2015. I fins aleshores? Si han retrocedit 9 anys en ingressos i en queden 5 de travessia del desert, quin panorama espera a les empreses periodístiques? Veurem més ERO, més tancaments, més precarietat a les redaccions? De totes maneres, fer previsions a cinc anys em sembla molt agosarat. Algú el 2004 podia arribar a intuir la situació actual? La premsa segueix marcant bona part de l'agenda informativa i els continguts d'altres mitjans, però està clar amb la dinàmica actual el seu paper cada vegada serà menys. Fernández-Galiano diu que no cal caure en el catastrofisme perquè la premsa de paper no s'extingirà d'avui per demà. Això sí, recomana més creativitat a l'hora de vendre la publicitat i integrar les ofertes publicitàries de la premsa escrita i la premsa on-line. A més, creu que en poc temps les edicions per internet dels diaris aniran a un model mixt, amb uns continguts de pagament i un altre tipus gratuïts.
En temps de crisi, escoltar veus lúcides com les d'Enric González ajuda a comprendre, com a mínim, d'on venim i on estem.


Bookmark and Share

1 comentaris:

Anònim ha dit...

Recomano la lectura del text del director del "Correo", que fa poc acaba de llançar un nou disseny i en el que explica l'aposta del grup pel "paper" en plena era digital.

http://3.bp.blogspot.com/_eMT-b0nrESE/SxFKeE_TOQI/AAAAAAAAF_Q/7fqB2mxO65c/s1600/ESP003.jpg