Nous formats per a nous temps


Diversos mitjans de comunicació recullen avui, total o parcialment la crònica de la redacatora de l'agència EFE Julia R. Arévalo des del congrés mundial de premsa a Hyderabad, a l'Índia. Recull diversos projectes empresarials, entre els que sobresurt l'alemany Niiu. Es tracta d'un "diari a la carta" nascut fa dues setmanes. Els lectors escullen el contingut per Internet, i l'endemà el recullen. El seu preu 1,8 euros per un exemplar de 20 pàgines. Niiu incorpora els continguts elaborats per altres grans diaris (tenen un conveni amb 17 rotatius alemanys i altres de l'estranger), que reben una compensació econòmica.
Un altre projecte innovador és el txec Naseadresa. Està a mig camí entre el diari local i la xarxa social, amb la idea de concentrar-se en la notícia hiperlocal: l'aniversari del veí d'escala, o les classes de cuina que fan a la cantonada. El projecte pilot, iniciat en quatre districtes txecs, consisteix al llançament de setmanaris impresos i pàgines web al costat de l'obertura d'un cafè en el que els periodistes estan accessibles per al ciutadà. En 13 setmanes, Naseadresa va pujar de 4.500 a 18.000 subscriptors de pagament.
A casa nostra acaba de néixer Factual. La nova aventura periodistica d'Arcadi Espada representa una novetat en el panorama actual. A falta d'entretenir-me una mica més en el seu web, no m'acaba d'agradar la ni la presentació ni la navegació per la pàgina.Ofereix una sèrie de continguts oberts, i altres de pagament (la subscripció és de 50 euros anuals).
Parlant de pagar, els participants en els congressos de l'Associació Mundial de Diaris i el Fòrum Mundial d'Editors a Haidarabad donen per fet que serà difícil cobrar per les edicions dels diaris on-line. Asseguren que segons els estudis, un 63 per cent dels usuaris de la xarxa s'hi negarien.
Vol dir això que un 37% estaria disposat a pagar?

Bookmark and Share