El Centre per a l'Excel·lència en el Periodisme, amb seu a Washington, acaba de publicar un estudi sobre la situació de la premsa als Estats Units. Les seves conclusions ja són, o seran, aplicables als mitjans de casa nostra: Menys pàgines, històries més curtes, redactors més joves, redaccions amb menys plantilla i millor coneixedora de la tecnologia i personal disposat a assumir diverses tasques.
Des del punt de vista de les empreses periodístiques, s'assenyala que els ingressos de la indústria s'estan desplomant encara que reconeixen que, gràcies a internet, l'audiència és més gran que mai. L'informe també apunta que les pressions financeres que aborda el sector han fet que els mitjans comptin amb menys editors per detectar errors.
L'estudi s'ha publicat mentre estic llegint l'interessant «El último ejemplar del New York Times. El futuro de les periódicos en papel», de Vittorio Sabadin. Abans de l'epíleg de Carlos Pérez de Rozas, hi ha un capítol on diversos experts exposen la seva opinió sobre el futur dels diaris. Només tres exemples:
John Gisby (Responsable de Media Group, Yahoo!Europa): "Si als joves de 21 anys els fan dos ofertes de treball, una en premsa tradicional i l'altra en creació i distribució de continguts a la xarxa, la gran majoria escoliira el web. Una bona manera de descobrir si una indústria està en crisi o no és preguntar-se el que un decidiria fer als 21 anys"
Piers Morgan (Exdirector de Daily Mirror): "Qualsevol diari té un gran futur a la xarxa. En 5 anys tots els períodics seran gratuits i estaran tots on-line. Quedarà premsa impresa, però es reservarà als lectors de més edat. Els menors de 35 anys llegirà els diaris a Internet".
Gavin O'Reilly (President de la World Association of Newspapers): "Els periòdics representen el segon mitjà més important del món, en termes d'ingressos publicitaris i de consum per part dels usuaris. És difícil de creure, quan s'escolten totes aquestes opinions que ens descriuen com una indústria moribunda".
Etiquetes de comentaris: lectures, periodisme
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
1 comentaris:
A veure com suporten la crisi els mitjans. Al bloc de l'Edu Batlle hi ha dades de baixada d'inversió publicitària de premsa, ràdio, tv, cinema etc.
Publica un comentari a l'entrada